Hp Netserver E50

Postby Bitt60 » Thu Apr 26, 2007 2:44 pm

Försöker installera Freesco 0.3.7 på en Hp Netserver E50, Med CPU 333 mhz,scsi kort aha-2940u2,hårdisk 4,2 gb, ram minne 156mb,intel 10/100 nätverkskort. Allt är orginal från HP.Är nybörjare med freesco. Har provat en massa saker men det största problemet är att vid inlogning är att jag inte kan skriva in Password, Vad är det för fel. Har gort en ny ren installation på scsi och ide HD, men inget funkar. skriver vid login (admin) men vid Password kan jag inte skriva något?. Är det fel skrivbords layauot eller något annat. Har provat med att bytta kernel för cpun och för scsi kort (78xx) Någon som vet vad som är fel för mig?! önskar att någon har en färdig fil för detta system som funkar, UTAN VIRUS + Mer skitt.
Bitt60
Newbie

Postby Zedde » Thu Apr 26, 2007 2:52 pm

Hej

jag vet inte om du menar "root" och det är det lösen du satt då du körde setupen för första gången.

standard är user: root password: root

Admin är för web verktyget där du kan kontroller ip adresser som ska an acc eller port forward och lägga till användare och lite sånt.

Ang din hårdvara så skulle jag rekommendera posta i det engelska forumet
"From now until the end of the world,
we and it shall be remembered.
We few, we Band of Brothers.
For he who sheds his blood with me shall be my brother."
Zedde
Junior Advanced Member

Postby Bitt60 » Thu Apr 26, 2007 2:58 pm

Jag kommer inte in vid installationen varken i root eller någon annan stans i programmet. Spelar ingen roll om det är admin eller root det skall ve´l vara samma lösen ord!? Tackar för ditt svar.
Bitt60
Newbie

Postby posktomten » Tue May 01, 2007 5:46 pm

Hej!
Vad får du för respons från freesco när du skriver in lösenordet och trycker på Enter?
posktomten
Newbie

Return to Svenska - Swedish