0.3.7

Postby Stig » Fri Mar 09, 2007 9:26 am

Nu har 0.3.7 kommit ut och det är ju bra, han är fantastisk lightning.
Är det någon som vet om det är så att alla ojämna nummer är instabila och alla stabila distar?

M.a.o skall man vänta på 0.3.8?

Jag har läst lite om 0.3.7 men är inte säker på om det går att få MS-VPN tunneln att komma igenom FREESCO 0.3.7 ?
Stig
Member

Postby Peppe/Sweden » Fri Mar 09, 2007 3:04 pm

Hej;

Är det någon som vet om det är så att alla ojämna nummer är instabila och alla stabila distar?

M.a.o skall man vänta på 0.3.8?

Alla nyare versioner skall vara stabilare än dom tidigare , dock finns ingen skillnad emellan udda och jämna nummer.

En del nya funktioner är bland annat en uppfräschad kontroll panel , om man andvänder diagnostiska pip i meny 17 så får man nu ett pip om en ny klient startar samt om brandväggen stoppar en "påknackning".
Men , listan är mycket längre - Freesco 0.3.7 är mycket vettig uppgradering.

Jag har läst lite om 0.3.7 men är inte säker på om det går att få MS-VPN tunneln att komma igenom FREESCO 0.3.7 ?

Har inget bra svar på denna fråga.

-------------------

Det är helt otroligt - Freesco blir bara bättre och bättre ! :D
[COLOR=blue] You mean that I don?t fly airplanes , I don?t have a grilfriend and don?t have a dog ? Buuh , I grow up to be a real loser! (The Kid , walt disney) [COLOR=blue]
Peppe/Sweden
Junior Advanced Member

Postby effo » Sat Mar 10, 2007 5:53 am

Mig veterligen finns det inga 'instabila' FREESCO's versioner. Det är alltså inte som Linuxkärnan, där instabila releaser är udda och stabila är jämna (för det är väl så det är...?)
This is Linux country. On a silent night you can hear Windows reboot.
effo
Senior Member

Postby Stig » Sun Mar 11, 2007 2:09 am

OK

Allt låter bra och då undrar jag om det är något särskilt att tänka på om man uppgraderar från 035 till 037.
Funkar allt som jag installerat och alla mina script som vanligt, eller behövs det någon ändring?
Är det alltid bättre att göra en helt ny installation (MS-metoden) eller spelar det ingen roll då FREESCO inte har någon registerfil och annat (MS-lull)
Stig
Member

Postby Doc Nielsen » Sun Mar 11, 2007 8:45 am

En opgradering af softwaren på disketten er alt hvad der skal til.
Det eneste du egentlig bør kopiere over er config filen.
Dermed kender den nye installation dine gamle indstillinger.
I work to better myself, for the sake of all mankind...
Everyone talks about changing the world, but no one talks about changing themselves.
Doc Nielsen
Junior Member

Return to Svenska - Swedish