Stateful Inspection

Postby NDRS » Sun Feb 18, 2007 9:25 am

Är detta något som Freesco har implementerat?
NDRS
Newbie

Postby Peppe/Sweden » Sun Feb 18, 2007 4:09 pm

Är detta något som Freesco har implementerat?

Förstår inte riktigt vad du menar .
Om du menar varför Freesco har en Svensk support avdelning så var det Howler (som för övrigt är huvudansvarig för forumet) som kom idén att ha flera underkategorier för flera olika språk.
Effo (Som är moderator för den Svenska sidan ) tog tidigt ansvaret för detta och han har även skrivit en hel del lathundar som bland annat kallas ;"Freesco for dummies".

Det finns massor av duktiga Svenska andvändare bland annat Stig,Zedde,Leker,Lrgbfs och Effo (Och massor som jag har nu har glömt bort ) som hjälper till att lösa problem och förklara hur Freesco kan andvändas.

MVH Peter :)
[COLOR=blue] You mean that I don?t fly airplanes , I don?t have a grilfriend and don?t have a dog ? Buuh , I grow up to be a real loser! (The Kid , walt disney) [COLOR=blue]
Peppe/Sweden
Junior Advanced Member

Postby NDRS » Mon Feb 19, 2007 8:07 am

<!--QuoteBegin-Peppe/Sweden+--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Peppe/Sweden)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->Förstår inte riktigt vad du menar .[/quote]
Jag undrade om Freesco har implementerat Stateful Inspection.
<!--QuoteBegin-Peppe/Sweden+--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Peppe/Sweden)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->Om du menar varför Freesco har en Svensk support avdelning så var det Howler (som för övrigt är huvudansvarig för forumet) som kom idén att ha flera underkategorier för flera olika språk.
Effo (Som är moderator för den Svenska sidan ) tog tidigt ansvaret för detta och han har även skrivit en hel del lathundar som bland annat kallas ;"Freesco for dummies".[/quote]
Det var inte alls vad jag frågade efter.:(
<!--QuoteBegin-Peppe/Sweden+--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Peppe/Sweden)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->Det finns massor av duktiga Svenska andvändare bland annat Stig,Zedde,Leker,Lrgbfs och Effo (Och massor som jag har nu har glömt bort ) som hjälper till att lösa problem och förklara  hur Freesco kan andvändas.[/quote]

En av dom är far till mig. Men jag fick inget svar på frågan när jag ställde den till honom.
NDRS
Newbie

Postby Stig » Mon Feb 19, 2007 2:12 pm

Det är <a href='http://www.webopedia.com/TERM/S/stateful_inspection.html' target='_blank'>stateful inspection</a> som frågan gäller om jag fattat rätt.

Är det något som freesco har?
Stig
Member

Postby NDRS » Tue Feb 20, 2007 11:21 am

För att jämföra mot <a href='http://en.wikipedia.org/wiki/Stateless_firewall' target='_blank'>stateless firewalls</a>.
NDRS
Newbie

Postby Peppe/Sweden » Tue Feb 20, 2007 2:07 pm

Hej igen.
Tyvärr har jag ingen svar på din fråga.
Såg att du har ställt frågan på en annan del av forumet och hoppas att du får svar på frågan.

MVH Peter
[COLOR=blue] You mean that I don?t fly airplanes , I don?t have a grilfriend and don?t have a dog ? Buuh , I grow up to be a real loser! (The Kid , walt disney) [COLOR=blue]
Peppe/Sweden
Junior Advanced Member

Postby NDRS » Tue Feb 20, 2007 6:33 pm

Jag fick precis svar av dingetje. Och tråkigt nog är inte stateful inspection implementerat vilket är lite tråkigt. :(
NDRS
Newbie

Return to Svenska - Swedish